Monday 14 March 2011

Penuh Kesabaran..

14/03/2011 Macam hari2 berkerja yang lain, sampai di pejabat aku di sambut dengan masalah, awal minggu pun dah mula dengan masalah... berkerja makan gaji macam aku ni memang di bayar utk selesaikan masalah..semalan hantar adik ku (Ap) ke majlis perkahwinan dia kat ulu pulai..... meriah, hubungan Ap dgn abg dia (Z) nampak baik je...peribahasa ada mengatakan air di cincang tak kan putus..dalam ketenangan itu ada la juga badai kecil yang melanda...persedian kat rumah emak bapak aku dah bermula, hari ni dia orang hanta balai, rebus telur...dalam masa yang sama aku & rakan  ku (Atn) pergi la kedai membuat baju untuk di pakai hari sabtu ni, dah la tak siap, cakap belagak pulak tu....ikut hati ni nak je aku belah buat bodoh je...di fikirkan dia orang melayu yang nak mula betapak, aku beli juga la baju lain kat kedai dia walau pun kurang...sehari sebelum majlis Ap..aku la lalai sangat letak ketar kat luar garah, dengan tak tutup tingkap, penuh keyakinan aku masuk rumah untuk besama isteri yang tercinta, maklum la baru berjumpa..... aku bangun pagi je... habis semua basah.. aku ingat, aku yang basah, rupanya kerata aku penuh air hujan yang lebat mlm tu selebat aku juga... ni mungkin kes tak sabar kod......... : D

1 comment:

  1. Kedai baju tu.. mmmg bg gua sakit hati.. kain import dr singapore la, kilang busy la, make my mood so angry. Nak menipu tu, biarla pada2 sikit. she assumed we are stupid... Sorry le, we are not stupid but feddup on her.

    ReplyDelete